FANDOM

Panssarit

Gladiaattori ilman panssareita ja hyvillä panssareilla.

Panssari logo

Panssarit (eng. Armour) ovat varusteita joiden tarkoitus on suojella gladiaattoria. Panssarit suojaavat gladiaattorin HP:tä iskuilta. Panssarit eivät paranna mahdollisuutta selvitä vihollisen iskuilta, mutta isku kohdistuu silloin panssareihin eikä gladiaattoriin. Panssareita on erilaisia. Halvemmat panssarit kestävät vähemmän iskuja kuin kalliit. Panssareita voi laittaa kahdeksaan eri paikkaan. Olkapäihin, käsiin, rintaan, jalkoihin, sääriin, jalkapohjiin voi laittaa kengät ja käteen voi laittaa kilven. Gladiaattorilla on aluksi kengät, jotka eivät anna yhteen suojia. Panssarit voimistavat myös joitakin voimia. Esimerkiksi kengät antavat nopeutta ja käsisuojat iskua.

Panssareiden hankkiminen Muokkaa

Alussa gladiaattorillasi on auki vain kolmet ensimmäiset panssarit. Panssareita saa lisää auki, kun kehittää leveleitä. Hyvät panssarit maksavat paljon, mutta jos raha ei riitä kannattaa ostaa aluksi kengät ja jalkasuojat. Panssarit pitää ostaa Swords and Sandals 2:ssa kaupasta, jossa on myyjänä lihaksikas seppä.

Swords and Sandals 3 Muokkaa

Swords and Sandals 3:ssa varusteet jaetaan useaan eri luokkaan:

  • Tavallinen (Common)
  • Lumottu (Enchanted)
  • Harvinainen lumottu (Rare Enchanted)
  • Eeppinen (Epic)
  • Legendaarinen (Legendary)
  • Artefaktit (Artefact)

Mitä harvinaisempi esine on, sitä voimakkaampia ovat siihen punotut loitsut ja bonukset. Lisäksi esineen hinta moninkertaistuu ja sitä voi käyttää vain kokeneet gladiaattorit, eli tasovaatimus on korkeampi kuin tavallisessa esineessä.

Ase voi olla myös pyhä (Holy) tai epäpyhä (Unholy). Tällöin sen käyttö vaatii tietyn tason joko positiivista tai negatiivista karmaa. Halvoissa varusteissa tämä ei vaikuta kuin hintaan ja ulkonäköön. Mutta hieman arvokkaimmissa varusteissa, kuten ketjupanssareissa, aseen teho ja panssarin suojaus kaksinkertaistuu hinnan ja tasovaatimuksen noustessa vain vähän. Sama pätee myös lumottuihin varusteisiin, eli nekin tuplaavat tehonsa tietyssä pisteessä.

Panssarisarjat Muokkaa

Panssareita myydään erilaisissa sarjoissa.

  1. Talonpojan panssarit
  2. ?
  3. Maantierosvon panssarit
  4. Tulossa